TUTO tekee hyvää – 200 TUTO-korttia Hope ry:n kautta hyväntekeväisyyteen

TUTO Hockeyn käynnistämän hyväntekeväisyyskampanjan myötä kaudella 2017-2018 lahjoitetaan TUTO-kortteja hyväntekeväisyyteen. Yhteistyökumppanien mahdollistaman kampanjan ensimmäiset 200 korttia lahjoitettiin Hope ry:n kautta vähävaraisille perheille.

 

Yhteistyökumppanit merkittävänä mahdollistajana

Tulevalle Mestis-kaudelle lanseerattu hyväntekeväisyyskampanja toimii siten, että TUTO Hockeyn toiminnassa yhteistyökumppanin roolissa olevat yritykset lahjoittavat jokaista ostamaansa pakettia kohden tietyn määrän TUTO-kortteja, jonka myötä hyväntekeväisyystoiminta on mahdollista. TUTO Hockeyn toimitusjohtaja Dani Aavisen mukaan kampanja itsessään ei vaatinut sen suurempaa työmäärää toteutuakseen.

”Tämä ei oikeastaan vaatinut mitään muuta, kuin itse kampanjan ideoinnin ja toteutuksen. Me otimme yhteistyökumppanimme mukaan kertomalla, että meillä on kampanja, jonka myötä he tekevät samalla hyvää, kun ostavat palveluitamme. Eli periaatteessa kampanjan idea on se, että mitä enemmän yritykset ostavat, sitä enemmän he tekevät hyvää.”

 

Lisää kortteja jakoon tulevaisuudessa

TUTOn osalta hyväntekeväisyyteen osallistuminen ei jää 200 TUTO-kortin jakamiseen, sillä kortteja tullaan jakamaan vielä lisää. Aavisen arvion mukaan lopullinen hyväntekeväisyyteen jaettujen korttien määrä tulee mahdollisesti olemaan jopa kaksinkertainen nykytilanteeseen verrattuna.

”Korttien määrä määräytyy sen mukaan, miten yhteistyökumppanit ostavat meidän eri paketteja, joiden hintaan kuuluu automaationa tietty määrä kortteja hyväntekeväisyyteen. Tällä hetkellä se määrä on 318 korttia, mutta arvioni on, että hyväntekeväisyyteen menevien korttien määrä tulee nousemaan sinne 350-400 tienoille.”

Toimitusjohtajalla on selkeä visio siitä, ketä korttien avulla halutaan auttaa ja mihin se parhaimmillaan voi johtaa.

”Jos näistä 200 kortista edes yhdellä saadaan lapsen mahdollinen syrjäytyminen estettyä, niin se on varmasti ollut sen arvoista. Tulevaisuudessa ainakin lastenkodit ja vähävaraiset perheet tulevat olemaan lahjoitusten kohteena, mutta mitään tiettyä korvamerkintää ei lopuille korteille ole vielä laitettu.”

Hope ry:ssä vapaaehtoistyöntekijänä toimiva Jarmo Intonen kertoo karuja lukuja, jotka osoittavat, että avulle todellakin on tarvetta.

”Meillä on tällä hetkellä noin 320 perhettä, joka sisältää kaikkiaan yli 650 lasta. Kysyntä kaikenlaiselle avulle on siis kova.”

Intonen korostaakin sitä, kuinka suuri merkitys urheiluseurojen ja hyväntekeväisyysjärjestöjen välisellä yhteistyöllä on.

”Tällaisella yhteistyöllä on Hope ry:lle yhteisönä valtaisa merkitys. Yksilön tasolla se tuo arkeen erittäin toivotun lisän, sillä vähävaraisilla perheillä ei olisi varaa tällaiseen.

 

Jääkiekko kuuluu kaikille

Kun paluun tehnyt TUTO-kortti esiteltiin yleisölle kuluneena kesänä, nosti Aavinen jo silloin esille ongelman, josta on julkisuudessakin keskusteltu runsaasti: jääkiekko on lajina todella kallis. Nyt Aavinen korostaa sitä aatetta, jonka mukaan jääkiekko kuuluu meille kaikille.

”Jääkiekko on harrastuksena ja viihdemuotona yleisesti kovin kalliissa maineessa. Tällä kampanjalla haluamme tuoda lätkän kaikille. Suomi on ehdottomasti jääkiekkomaa ja täällä ihmiset tykkäävät jääkiekosta. Keväisin suurin osa katsoo ilmaiskanavilta tulevia MM-otteluita, mutta peleissä ei välttämättä pystytä käymään, koska siihen ei ole varaa. Jokaisella pitäisi olla mahdollisuus osallistua urheiluseurojen toimintaan, huolimatta siitä millainen varallisuustaso on.”

 

Yhteiskuntavastuun kantamista

Lahjoittamalla TUTO-kortteja hyväntekeväisyyteen TUTO tukee vähävaraisia perheitä, mutta kantaa samalla myös oman osansa yhteiskuntavastuusta. Aavinen uskoo, että myös muut urheiluseurat lajirajojen ylitsekin tuntevat auttamisen halua.

”Uskon vahvasti siihen, että urheiluseurat tuntevat yhteiskuntavastuun koskettavan myös heitä ja kokevat samalla tietynlaista velvollisuutta kantaa sitä vastuuta. Halua hyväntekeväisyyteen on varmasti monillakin seuroilla, mutta välttämättä se resurssipuoli ei aina anna periksi.”

Useat Liiga-seurat ovat jo vuosia tehneet toinen toistaan mahtavampia hyväntekeväisyystempauksia. Aavinen kertoo, että Mestiksessä vastaava ei yksinkertaisesti ole mahdollista, vaikka haluja auttaa olisikin.

”Varsinkin Liiga-seurat tekevät tällaista jatkuvasti, Mestis-seurat taas huomattavasti vähemmän, joka taas on pitkälti resurssikysymys. Monessa pienemmässä urheiluseurassa on vain yksi tai kaksi palkattua työntekijää, jolloin mahdollisuudet tehdä hyvää ovat varsin rajalliset.”

Haluatko sinäkin auttaa? Tutustu tästä Hope ry:n tarjoamiin auttamismahdollisuuksiin, ja kanna oma kortesi kekoon. Tehdään yhdessä hyvää!

Mukana tekemässä hyvää

Pääyhteistyökumppanit:

Eckes-Granini Finland Oy Ab, Olvi Oyj, Finvoicer Oy, OP Turun Seutu, Burger-in Oy, Whitestone Oy, Medialiiga Oy, Manu Events Oy, A-Kiinteistöcontrol Oy, Turun Kone-Rent Oy, Leaf Areena Oy, Suomen Laatuasunnot Oy, Markkinointitoimisto Art&Ico Oy, Rajupaja Oy

 

Yhteistyökumppanit, #1 UPI-taso:

Disne Oy, Jalobus Oy, JJ Laatu Rakennus Oy, KMG Printworks Oy, Mainoskoho, NEO Terveys Oy, Painopiste Tmi Janne Marjamäki,  RTV-Yhtymä Oy, Truck Oil Oy, Starrent Oy, Turun Teknologiakiinteistöt Oy, Visa-Auto Oy

Yhteistyökumppanit, #4 PAPPA-taso:

Adecco Oy, Sihti Lounais-Suomi Oy, EVH-Elektroniikka Oy, Nakki ja Kuppi Oy, Kivikylän Kotipalvaamo Oy, LVI-Eritys Murto Oy, Rabbit Visuals Oy, Ravantit Oy, Saariston Lomakeskus Oy, Skanska Talonrakennus Oy, Turku Energia Oy, Turku-Palvelu Oy, Turun Osuuskauppa, Viking Line Abp, VP-Vihannespörssi Oy

Yhteistyökumppanit, #16 JONNI-taso:

Turun Tietotarjonta Oy, Akseli Kiinteistöpalvelut Oy, Aspro Oy, DNA Oy, Ekisähkö Oy, Finaco Oy, Oy Lundén Ab Jalostaja, Jatke Oy, Kaivon Liha Kaunismaa Oy, K-Sähkö Tero Kontto Oy, Kuljetusliike Food-Link Oy, Lockmer LKV, Lähitapiola Varsinais-Suomi, Mikaelin Seurakunta, Nipromec Oy Ltd, Pansion Teollisuuspalvelu Oy, Polar Logistics Suomi Oy, PwC Turku, Rannikkoseudun Asennus Oy, Saneeraus ja Maalaus Erander Oy, Sport Service Oy, Stark, Suomen Liikennemediat Oy, Tauvon Paikka, Taxidata Oy, Etelä-Suomen Media Oy, Warrior Sports Finland Oy, Varsinais-Suomen Asbestipurku Oy, Lippu.fi, YIT Rakennus Oy, Bauer Media Oy

Verkostokumppanit

Allstars Enginering Oy, Nordic Live Productions Oy, Bad New Music Ay, Dust Control Oy, Ecakit Oy, EV Group Oy, Hiusmuotoilua Tunteella RI Oy, Insinööritoimisto Varsinais-Suomen Kalliotekniikka Oy, Iskas Oy, JJ Catering Oy, Jokioisten Leipä Oy, Kosken Leipomo Oy, Kuljetusliike Törmänen Oy,  Locac Trans, Metsämäen Rakennus Oy, Muovikum Oy, NCC Rakennus Oy, OP-Pohjola, Plus Katsastus Turku Oy, Mika’s Sports and Powertraining Service Oy, Soften Oy, Sportcare Ky, Tasoite Turku Oy, TK Center Oy, TPE Turun Pelti ja Eristys Oy, TRS-Maalaus Oy, Turun Pukumyynti, Turun Satama Oy, Veskun Pora Oy,

 

Jaa eteenpäin:

Hieno urheilutapahtuma sai ikävän käänteen, kun Jokerien fanikatsomossa laukaistiin savupommi aivan pelin alussa. Kyseinen tekijä tunnistettiin...

Lue lisää

Lauantai-illan odotettu kamppailu TUTO – Jokerit on loppuunmyyty. Lippuluukulta on silti saatavissa pieni määrä lippuja. Lippuluukku...

Lue lisää

TUTOn kokenut hyökkääjä Samu Markkula on hankittu pitkäaikaisen yhteistyökumppanin, turkulaisen digimarkkinointitoimisto Louhoksen, kokoonpanoon. Jatkossa hänet voi...

Lue lisää